Generalforsamling 2022

Tirsdag d. 22 februar 2022 afholdt Læger for Klimaet generalforsamling. Generalforsamlingen blev afholdt i København men med deltagere online også.

Årsberetning

Medicinstuderende får stemmeret
På generalforsamlingen blev vores vedtægter ændret således, at medicinstuderende nu også har stemmeret til generalforsamlingen og at medicinstuderende med udsigter til at blive færdige som læger i det indeværende kalenderår får mulighed for at stille op til bestyrelsen. Vi glæder os over i fremtiden at kunne byde mere velkommen til de unger læger in spe og håber, at vi på denne måde bedre kan brobygge mellem de studerende og færdige læger.

En ny bestyrelse
Til generalforsamlingen fik vi også valgt en ny bestyrelse. Vi sagde farvel til afgående bestyrelsesmedlem Signe Micas Pedersen, som valgte ikke at genopstille men som fortsat arbejde for en grønnere hverdag hos Klimasiden. Anna Rasmussen, som har været forperson for foreningen de sidste to år valgte desuden ikke at genopstille som forperson og dermed give stafetten videre til Martin Schønemann-Lund. Anna blev valgt som suppleant og vi er derfor heldige stadig at kunne gøre brug af hendes gode viden og erfaring.

Desuden kunne vi byde velkommen til Sarah Bonde, som blev valgt ind i bestyrelsen som menigt medlem og dermed er bestyrelsens eneste nye medlem.

Bestyrelsen for 2022 består således af:
Martin Schønemann-Lund: forperson
Jakob Bønløkke: økonomi ansvarlig
Hanne Hollnagel: menigt medlem
Sarah Bonde: menigt medlem
Julie Lauritzen: menigt medlem
Karolina Lewandowska: menigt medlem
Salli Rose Tophøj: menigt medlem
Mads Nielsen-Breining: suppleant
Anna Rasmussen: suppleant

Du kan læse referatet fra generalforsamlingen her.

Du kan finde de nye vedtægter her.